Linie Austrian Airlines poinformowały, że mogą być zmuszone do odroczenia planów wycofania z eksploatacji trzech pozostałych boeingów B767-300ER. Jest to związane z opóźnieniami w dostawie nowych B787-9 Dreamliner.
Austriacki przewoźnik planował zakończyć eksploatację trzech ostatnich B767 pod koniec tego roku i oprzeć flotę dalekodystansową w końcu na B787. Jednak ciągłe wyzwania, problemy i opóźnienia Boeinga zmuszają linię do ponownego przeanalizowania harmonogramu wycofania B767, aby ograniczyć ryzyko związane z kolejnym i ewentualnym opóźnieniem dostaw B787-9.
- Zgodnie z obecnym statusem, wprowadzenie dodatkowych samolotów B787-9 może zostać opóźnione. Z tego powodu obecnie rozważane jest dłuższe pozostanie B767, aby mieć zapas na wypadek, gdyby przybycie dodatkowych samolotu B787 rzeczywiście się opóźniło - powiedział rzecznik Austrian Airlines w rozmowie z portalem ch-aviation.
Ostatnio opublikowane dane Boeinga pokazują, że dostarczył on zaledwie 15 samolotów B787 w czwartym kwartale 2024 r. i 51 w całym roku kalendarzowym.
Z pierwotnej floty dziewięciu maszyn B767-300ER Austrianowi pozostały obecnie w służbie obecnie trzy samoloty tego typu. Flota szerokokadłubowa linii obejmuje również
sześć B777-200ER, które w późniejszych latach również zostanie zastąpiona przez B787. Jednak w przypadku tych samolotów nie stanie się to wcześniej niż w 2028-9 r.
B787 AustrianaAustrian Airlines w maju 2024 r. powitały w Wiedniu pierwsze dwa boeingi B787-9. Dreamlinery o rejestracjach OE-LPL oraz OE-LPM, które służyły wcześniej w barwach Bamboo Airways, są napędzany silnikami General Electric GEnx-1B i na razie są jednymi tego typu samolotami we flocie austriackiej linii. Łącznie Austrian użytkować będzie 11 Dreamlinerów, które według pierwszych harmonogramów mają zostać dostarczone w latach 2024-2028.
Maszyny zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 26 w klasie biznes (1-2-1), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 247 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Dla porównania B767 Austriana zabierają na pokład 211 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (1-2-1), 30 w klasie premium (2-2-2) oraz 157 w klasie ekonomicznej (2-3-2)
Flota austriackiej liniiFlota Austrian Airlines składa się z 68 samolotów: 29 airbusów A320,
pięciu A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER, dwóch B787-9 Dreamliner oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20 samolotów w latach 2022-2024, a także dziewięciu boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER i częściowo B777-200ER.